Sabtu, 21 September 2024

Whai suami2...Ambillah Iktibar...Baca Drama pendek di bawah

 Ini adalah dari episod dari Drama Fatah Amin..".Lelaki Melayu Terakhir"...Ambil lah iktibar wahai lelaki yang bergelar suami,  arahkan Isterimu menutup aurat menurut Al Quran...jika kau ingkar atau bantah arahan Allah...Kau tunggu nanti perjumpaan kita semua dengan Allah.  Aku hanya Pendakwah Guru yang cikai sahaja.. yang bukan siapa2.. miskin adalah padaku...Moga yang kaya raya itu, miskin hina dan tak kira siapa sahaja...ambillah iktibar ..Diakhirat tidak satu ayat pon....arahan Allah yang tidak di adili...Ia akan dibawa mengadap Allah.

Mari ikuti Drama Pendek ini...

 Allah akan tanya kamu, pernahkah kau tahu bahawa ada arahan ini dalam Al Quran.? 

.Ya Aku tahu.  Ada Rabbku.

Tidak adakah seseorang memberitahu mu bahawa arahan ini dari Al Quran ?

 Ya memang ada...Dia seorang guru yang daku selalu mengikutinya di blognya dah bertahun2...

Mengapa kau tak mahu mengikut arahan Al Quran itu?

Aku rasa isteriku akan hodoh dan tak cantik jika dia menutupi  dadanya macam isteri kawan2 ku itu.  Aku tak suka...

Ooo kau tak suka ya...

Tidakkah kau tahu bahawa syaitan akan melintak linduk di dada isterimu yang terdedah tidak bertudung  kepada setiap lelaki yang memandang?

Aku tahu tapi aku tak kisah Rabb ku. Aku suka Rabb, kerana pada pandanganku itu satu kecantikan...

Apa perasaanmu sekarang didepan pengadilanku ini...?

Yaa aku akan turut arahanMu Rabbku....Sekarang aku rasa mahu mengarahkan nya mengikut arahanMU...(Arahan Al Quran ) Ya Rabb..

Tidak mungkin lagi...Sekarang kau dah terlambat... Ini adalah tanggungjawab kau terhadap isterimu di nunia...

Kau dan isteri kau BERSALAH...

Moga kita menjadi manusia yang akan mengikut Al Quran dan Hadith....

InsyaaAllah kita selamat...di akhirat Allah nanti...Aamiin Aamiin...Ya Rabbala'lamin...
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Whai suami2...Ambillah Iktibar...Baca Drama pendek di bawah

  Ini adalah dari episod dari Drama Fatah Amin..".Lelaki Melayu Terakhir"...Ambil lah iktibar wahai lelaki yang bergelar suami,  a...