Isnin, 18 Mac 2024

Ya Allah Tuhan Yang Maha Kaya...

 

Ya Allah Ya Tuhanku, Tuhan Yang Maha Kaya,
Ya Allah Ya Tuhanku, Ampunkanlah dosaku, dosa anakku ,dosa keluargaku,dosa kenalanku,dosa jiran2ku dan dosa muslimin dan muslimat.
Ya Allah ampunilah dosa kedua ibu bapaku, kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani kami semasa kami kecil. Ya Allah tempatkanlah mereka di Taman2 SyurgaMu dan jauhkan mereka dari NerakaMu.
Ya Allah masukkanlah kami ke dalam SyurgaMu  jauhkanlah kami daripada NerakaMu, Ya Allah masukkanlah kami ke Syurga FirdausMu, Ya Allah dapatkan lah buku amal di tangan kanan kami jauhkanlah daripada dapat di tangan kiri kami, Ya Allah jadikanlah kami meniti Titian SirajMu cepat seperti kilat...Ya Allah dapatkanlah kami meminum air dari telaga KausarMu Ya Rabb, Ya Rabb matikanlah kami dlm Husnul Khootimah jangan Kau matikan kami dlm Suulkhotimah, 
Ya Rabb
Allahhumma ahyina bil iman,wa amitna bil iman, waadkhilna jannatal maal iman ,,Allah hummakhtim alaina bihusnil khootimah wala takh tim alaina bisu ill khootimah Rabbana Taqabbal min na Bagh daiz hadaitana wahablana min ladun karahmah...Innaan talwah hab.

Allah hummahauwin alaina fi sakaratul maut, 
Ya Allah permudahkanlah aku dlm menghadapi sakaratulmaut.

Ya Muqallibalqulub, sbbikhkhal bi ala di nik.
Ya Allah Tuhan yang membulakbalikkan hati ,Tetapkan hati ini pada AgamaMu.

Allah humma daawini wi dawaikka,Waashfini bi shifaa ika, Waagh nini  bi fazlika Amman syiwak.
Ya Allah Rawatlah hati dengan rawatanMu , sembuhkanlah hatiku dengan kesembuhanMu dan Kayakan lah aku dengan kelebihanMu.

Yaa Hannan, Yaa Mannan, Ya Razaq, Ya Fatah, Yaa Ghani , Yaa Mughni.Ya Aghnini,Ya Zaljalaliwal ikram.

Waaufauwidu amri illahlah..Innallah ha basi rung bil ibad. 
Ya Allah kuserahkan urusanku padaMu kerana Engkau yang Maha Mengetahui urusanhambaMu. 

Ya haiyuya khaiy yum,birah matika astaghi su as lekhli syak ni kullahu wala takilni ilan nafsan tar fata ain.
Ya Allah Tuhan yang maha hidup Maha berdiri sendiri, dengan RahmatMu aku bermohon kepadamu jangan Kau lepaskan urusan hidup kepadaku walaupon sekelip mata, tanpa mendapat PertolonganMu.
Aamiin

Innalillahi wainnailai hi raa jiuun.Allah humma inni fii musibati wa akhlif li khairan min ha.
DaripadaMu kami datang dan kepadaMu tempat kami kembali.  Ya Allah Jadikanlah musibah ini pahala dan gantilah dengan yang lebih baik daripada ini...
Aamiin.Ya Rabbal Alamiin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...