Jumaat, 22 Mac 2024

Makanan miskin ku tapi aku tetap bersyukur


Menu petang semalam...menu mudah orang miskin jugak..Anakku nak makan telur goreng di masak sambal...Menu ini anakku minta kerana teringat semasa Alya sepupunya mengidam nak daku masak telur goreng masak cabai semasa  makan dirumahku di Shah Alam ,lama dulu...Anis request daku masak..sambil belajar...hihi.


bubur pulut hitam di campur dengan mempelam manis yang di potong dadu, sangat sedap bila di letakkan ice kiub...Mantab...
 

Menu ini anakku minta kerana teringat semasa Alya sepupunya mengidam nak daku masak telur goreng masak cabai semasa  makan dirumahku di Shah Alam ,lama dulu...Anis request daku masak..sambil belajar...hihi.

Ini sambal Nyiur/sambal kelapa anakku buat...Daku dapati ianya cukup syarat seperti yang aku buat.
Cicah dengan kacang kelisa...Waw mantap...


Kacang kelisa muda2 lagi...Sedap rasanya.  Pokok kacang kelisa dirumahku telah mati...Adikku Bah beritahu...Sayangnya...Aku sedeh...Tapi aku syukur jugak dgn ketentuan Allah padaku...



Eh eh kuih kami semalam , untuk anis kueh badak dan daku pulut udang yang kami frozenkan tu...Terima kasih sahabatku kerana kau sudi membaca cacatanku...
Sekian dulu Aamiin...TQ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...