Khamis, 28 Mac 2024

Ramadhan ke 16 anis hanya beli sebab anis keluar.


Laksam kegemaranku dibeli anis. Tq Anis.


Ayam percik daku tak makan sebab terlalu manis menu ni mungkin 
dimasak orang orang Pantai Timur juga.

 

Tepong pelita  sedap dan masuk selera kita.

Menu nasi kerabu Pantai Timur Anis bersama ikan keli.  Anis memang suka ikan keli.Nasib dia tak ikut daku segala ikan air tawar daku tak makan.  Hebat anakku syukur daku.  
Dari Anis kecil, anis suka segala jenis ikan yang tidak bagiku beberapa jenis ikan besar2 banyak tertolak oleh seleraku.   Tapi daku makan ikan pekasam.  Ianya ikan air tawar.   syukur. boleh daku rasa lagi.

Ini barulah menu untukku hari ni, soup/kuah  dan sambal untuk di makan dgn nasi ayam.Daku tak berapa selera harini.  Separuhpon tak habis.  daku hanya makan Laksamku aja. 

Nasi ayamku daku tambah tomato lagi , tu pon masih tak buka seleraku..Apapon syukur Eni allah masih boleh beri kau makan lagi...Syukur Ya Rabb,,,Janganlah selera kita tertarik sebagaimana semasa daku kena Dengue dulu.   Aku syukur padaMu Yaa Rabb.  Dengue yang kena bukan di Kampong tapi di Bandar, Seri Kembangan dan di Shah Alam.  Letih betul kena, dengue ini...Ia menjadikan kita manusia yg tahu erti syukur.  Kali kedua daku kena dengue, kawan sekolah ku datang bila balik dari Seri Kembangan pindah balik Kampong. Daku mintak kakak entertain depa...Kakak layan depa, Tq kakak ,daku mohon gi solat...dan daku dah tak sedar lepas tu... Tq. Gie  dan Fatimah, rakan sekolahku ...Seluruh Kampong di forging hari tu...Nasib kakak ada bawaku keklinik Lenggong...
MaasyaaAllah Insaf betul ...sepuluh hari di Hospital Taiping...Daku dah tak sedar masa dlm ambulance.  Sempat dengar Abg halid bisik di telinga masa di klinik Lenggong .."Eni , baca...ayat..... apa pon dah tak dengar dah...terus ku pensan..... setelah nurse berikan gas oksijen padaku.  Syukur Rabb ,..masih ada lagi nyawaku hingga hari ni ...tapi "Abg Halid telah di Jemput Allah...
Hihi ....SEMPAT KU INGAT MUSIBAH YG MENGINSAFKAN DAKU ...HIHI..
MEMANG TIADA YG LEBIH INDAH DPD BERSYUKUR TERHADAPMU YAA RABB.


SEDAP TAPI HARINI SELERAKU
KURANG. SIKIT JA DAKU MAKAN



SYUKUR JUGA MESKIPON MAKANAN DIBELI...ALLAH KURNIAKAN PADAKU HATI YG SENTIASA RENDAH DAN TUNDUK PADAMU DAN TIDAK SOMBONG.  NORAINI YANG HINA INI ANAK MAK DAN PAK YANG BERSYUKUR. JANGAN KAU TARIK INGATAN INI SEBELUM DAKU SEMPAT PERGI KE MEKAH JIKA BOLEH, SEMADIKAN DAKU DISANA. InsyaaAllah.
AAMINN YA RABB. AKU PASTI KAU PANGGIL JUGA DAKU... SABARKAN DAKU , YA RABB. JIKA BUKAN SEKARANG DAKU TUNGGU LAGI DGN SABAR. AKU NORAINI YG TAK PERNAH PUTUS ASA YA RABB...KUATKAN AKU TERUS.

 ADA CERITA SEBALIK CERITA...ENI ...ENI....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...