Sabtu, 16 Mac 2024

SAYA DAPAT SATU SURAT MENGEJUTKAN DARI MUFTI PERAK

Wahai Mufti tunggu di akhirat nanti ya...Orang awam bukan hakim...Teringin nak kenal siapa ...Masih Harus Sani lagi ke?
Mufti perak sekarang...Ustaz yg baca hadith palsu ,tak kisah ya...tak takut ka Negeri Akhirat...
Kena ada dalil.  Bagaimana lantikan dibuat...berdasarkan apa...Hai...pelik saya..Betul kena kata betul.
Sebesar zarrah pon Allah akan kira. Saya akan tunggu penghakiman Tuan dan Dr Rora di sana nanti...Maafkan saya Tuan Mufti Perak
Sepatutnya orang awam kena ikut ustaz tetapi ini dah terbalik, ustaz ikut cakap orang awam...hancur
Pandangan awam menilai Ilmuan...macam mana ni...
Panggil Ilmuan lain untuk tentukan hujjah...Pleaselah Tuan Mufti Perak...
*Kita hidup dua kali, kena ingat consequences nya nanti jawap di hadapan Allah subhanahu wata'ala. Barakallahu feekum Ustadz.

*Walaupun Mufti tapi dia jaga kepentingan org dari kepentingan Agama berarti dia menyesatkan masyarakat dan merosakkan agama.

* Saya rasa apa2 pelajaran/pengetahuan yg diajarkan oleh Dr Rora lebih banyak kebenarannya,kerana beliau mengikut Quran dan Hadith

* Ma sha Allah. Kena ikut yg benar. Tk Ustaz cakap yg betul. Nak masuk syurga biarlah yg betul. Teruskan sebar yg betul Dr. Pedulikan perkara perkara tak betul. Saya tak ikuti dp Ustaz Ustaz tak tentu.

* Betul juga patut tuan Mufti pejelaskanlah pd awam. Ya betulkan apa yg rora ckp tu mmng ada asal nya. Jabatan ikut suasana kuasa politik..
Pada awal dulu, saya pun dengar byk ckp² yg tak elok tentang Dr RORA ni. Tapi bila saya dengar² ceramah² beliau, tak pernah pulak saya dapati perkara² yg janggal dan pelik pun... Siap dia bagi dalil dan hujah sbg bukti.

* Dr Rora best belajar dgn dia, apa yg dia ckp kita bleh tnya Dr ambil kt mana kisah atau hukum tu. Dia akan jwb dgn hujah dan dalil smpai kita faham, dia x mrh dan x downgrade kita ❤❤

* Bckp demi. Kbenran .Terbaik dr.Rora

* Esok esok depa jawap la dgn Allah

* Bila seorang ulama yg punya kuasa takut ada keresahan manusia dari kebenaran disisi Allah. Takut pada manusia lebih dari takut pada Allah maka akan di tanya diyaumil akhirat.

* Bismillah. Dlm masalah ini, apa yg dijelaskan oleh dr.rora adalah betul. Inilah etika yg sebenar dan adil. Sebab itu, tak semua tokoh agama yg akalnya cerdik. Mereka mempunyai ilmu tetapi tidak dipraktikkan kerana mereka terikat kpd sesuatu atau mereka tidak bijak di dlm menghuraikan sesuatu masalah. Bagi saya, saya tidak melihat siapa org tu tetapi saya melihat kpd ilmunya. Ilmu yg dia sampaikan. Alhamdulillah, kita masih ada tokoh² agama yg ikhlas dan jujur menegakkan apa yg tidak benar dan menegur apa yg salah dgn haq. Mereka inilah hamba² Allah yg senantiasa memelihara Al-Quran dan As-Sunnah tanpa mempedulikan dihina org dan diboikot. Abdullah bin Mas'ud berkata, "Al-Jama'ah adalah yg mengikuti kebenaran walaupun engkau bersendirian." Wallahua'lam

* My favourite ustaz. Keep going bos.

* Pejabat mufti perak mmg bingai la.. org awam yg tak belajar agama blh jadi penentu masa depan ustaz di malaysia.. mcm artis plak ustaz kat sini ye..

8 Bila seorang ulama yg punya kuasa takut ada keresahan manusia dari kebenaran disisi Allah. Takut pada manusia lebih dari takut pada Allah maka akan di tanya diyaumil akhirat.

* Xsemua org Allah BG hidayah..hanya kpd yg berkehendak saje

* Takutlah akan Allah dengan sebenar-benarnya takut!

* Moga mereka yang di pertanggungjawabkan jaga amanah Allah diampunkan dosa sebelum hembus nafas terakhir

* ramai jer asatizah yg tinggi ilmu pngetahuannya,tp mmilih playsafe mngelak dr mmbicarakn topik yg kontroversi.hanya yg benar2 ikhlas mmperjuangkn agama yg sanggup mnongkah arus tanpa mngira kperitan yg akn dterima.


Cukuplah dari petikan komen2 ...Tanggungjawab orang yg baca ni sangat besar, jika tak boleh nak perbetulkan , Allah lihat...Kena cari juga jawapan dan penyelesaian...InsyaaAllah entahkan asbab dari ini kita masuk syurgaNya.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...