Isnin, 25 Disember 2023

Doa dikembali dlam keadaan tidak nyanyuk.


Ya Allah aku berlindung dengan-Mu daripada sifat bakhil, aku berlindung dengan-Mu daripada menjadi pengecut, aku berlindung dengan-Mu daripada dikembalikan dalam keadaan amat tua(nyanyuk dan menyusahkan), aku berlindung dengan-Mu daripada fitnah(ujian pesona) dunia dan aku berlindung dengan-Mu daripada azab kubur.  Aamin  Aamiin  Aamiin... Yaa Rabb.


Daripada Abu Umamah RA... Rasullullah SAW  di tanya "Bilakah doa di dengari "(diterima)? Jawab Rasullullah SAW" Di akhir malam dan selepas Solat Fardhu."  Al-Tamizi(3499) Hassan Lihat Al- Targhib al-Tarhib(1648)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...