Isnin, 4 Disember 2023

Balasan bagi orang yg bertakwa. (AN-NAHL. 30,31,32)

 


30. Dan dikatakan kepada orang yg bertakwa:"Apakah yg telah diturunkan oleh Tuhanmu?". Mereka menjawab :  "(Allah telah menurunkan) kebaikan."  Orang yg berbuat baik di dunia ini mendapat(pembalasan) yg baik.  Dan sesungguhnya negeri akhirat adalah lebih baik dan itulah sebaik-baik tempat bagi orang yang bertakwa.                        (AN-NAHL. 30)

31. (Iaitu) syurga sebagai ' Adn. yg mereka masuk ke dalamnya, mengalir di bawahnya sungai-sungai, di dalam syurga itu mereka mendapat apa yg mereka kehendaki.  Demikianlah Allah memberi balasan kepada orang yg bertakwa.                                             (AN-NAHL. 31)

32.  (Iaitu) orang yg di matikan dalam keadaan, oleh para malaikat dengan mengatakan (kepada mereka) :  " Salamun 'alaikum. Masuklah kamu ke dalam syurga itu disebabkan apa yg telah kamu kerjakan.".                                                                        (AN-NAHL.)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...