Ahad, 5 November 2023

Semua yg kita lakukan adalah dgn izin Allah bukan kerana kita



 Setiap yang kita lakukan adalah dengan izin Allah.  Kita solatpon adalah Allah yang izinkan.  Kita selalu berhajat kepada Allah.

Kita dapat berpuasapun  adalah dengan izin Allah jika Allah tak izin kita tidak dapat berpuasa.  Semua daya dan upaya kita adalah dgn izin Allah.

Jika kita bangun malam adalah dgn izin allah...Kita diberi boleh bangun malam kerana kita di beri Allah  daya. Tiada daya dan upaya kita membuat sesuatu hanyalah dengan izin Allah..

Laa haulawala khuw wataillah billah...

Hidup kerana Allah, Bekerja kerana Allah, makan kerana Allah...Semuanya anugerah Allah. Kita kena beersyukur.  Buat sesuatu biarlah kerana Allah.  

Anniat...Tajuk buka ulama Meesir... Setiap sesuatu kena niat.  Pahala ibadah..Tidur jika kita niat ...8 jam tidur dapat pahala.  Sarung kasut. niat pakai kasut kerana Allah.  Mari kita niat "LILLA HI TAALA"

Jika kita solat, setiap rukun solat kita niat...Betapa besarnya pahala...betapa Allah beri kita nikmat yang kita kena syukur...

Sesungguhnya kita tidak dapat menghitung permintaan yg Allah makbulkan.... Jika Allah tak perkenan di dunia ...maka Allah bagi pahala di akhirat... MaasyaAllah...Doa adalah ibadah...ada ganjaran pahala. Adanya doa menunjukkan  kita sangat berhajat kepada Allah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...