Sabtu, 18 November 2023

Mawaddah warahmah....

 Berjumpa dengan adikni...semasa pergi X'ray...Adikni mude satu tahun, saja padaku...Nampak anaknya menunggu Si Ibu dan tiba2 datang Si Ayah bawa sebotol minuman duduk di atas kerusi, menunggu isterinya yang telah masuk bilik X'ray. 

  Tiba2 Si Ibu keluar terus pergi duduk di tepi Sang Suami.  Suami menghulurkan minuman botol , air kosong ,botol 500 ml.  Si isteri minum bila Si Suami membuka penutup botol.  Si isteri habiskan, 2 ke tiga teguk air ,lalu menghulurkan tangan bajunya kepada Sang Suami dan suaminya membutangkan baju ,pada lengan isteri dan dihulurkan pulak tangan kirinya ,lalu Si Suami membutangkannya.

  Si anak melihat sahaja perilaku ibu dan ayahnya dan daku juga turut memerhatikannya.  Hah... kataku di dalam hati..."Inilah yang di katakan "Mawaddah warahmah"   Manis perilaku pasangan tua ini.  Daku kagum sangat dengan kemesraan mereka berdua. MaasyaaAllah inilah anugerah yang Allah berikan pada kalian berdua yang telah lama kami hilang....Daku panjatkan doa "Moga kalian berdua terus menerus mendapat Rahmat Allah hingga ke saat akhir hidup ini. Aamiin.  Drama pendek ,berhenti disitu.

Perjumpaan ini terputus bila namaku dipanggil...Noraini Mohd Said..."Datang!!!!!".  Hanya sempat ucapkan salam "Assalamualaikum " pada adik yang muda setahun, daripadaku itu, dengan ucapan akhirku,"Jumpa lagi !!!"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...