Sabtu, 25 November 2023

20231116-SS Dato' Dr Asri-BM Siri


Sesiapa yang membaca ayat kursi di hujung setiap solat Fardhu...'tidak ada yang menghalangnya masuk syurga...kena fahami pada angle yang betul.
Mesti lah taat pada Allah dengan sepenuhnya menunaikan hukum2 Allah...kita perlu melihat Fadhilat amal...maknanya kita kena menunaikan tanggung jawab agama yang betul...
Bukan lah hanya baca ayat kursi terus masuk syurga tanpa memahami agama...Bukan.... Kadang ia menjadi satu trend ustad bagi petua2...perniagaan laku dapat duit banyak...dll.  Agama yang bermaksud manusia meletakkan ketaatan kepada Allah dan Agama pengorbanan dan perjuangan...Bukan Agama untuk orang2 Klub pencen...Bukan...Agama yg sebenar2 ketaaan kepada Allah dan Rasulnya.Itulah agama yg sebenar...
Adakah kamu sangka kamu boleh masuk syurga sehingga kamu di uji..?  Apabila arab badawi dtg kpd rasullullah...
Kita lihat Bilal Bin Rabbah...Muallim Rasullullah Sallallah Hualaiiwasallam... Nabi kata dengar tapak kaki Engkau Bilal di hadapan ku di dalam syurga.
Bila Nabi Wafa,  Bilal minta kepada Abu Bakar  nak keluar pergi jihad...Bilal nak pergi jihad...Bila Abu Bakar wafat...  Omar kata kalo kau pergi siapa ganti ...Bilal pergi ke Syam...Bilal pergi kesempadan berjihad..

Abu Ayyub Al Ansari masa sebelum Nabi menyiapkan rumahnya di Madinah...dia jaga Nabi.....Di sedia makan pada Nabi..Di bawa bawang putih...Nabi kata Aku tak suka bawang putih dia kata aku pon tak suka.
Bila Nabi wafat ..Abu Ayub pergi membuka Constantinopal...Istanbul masa tu...Pada Usia 80 tahun  masih pergi berjihad pada jalan Allah.   

Keluarlah kamu berperang dlm keadaan ringan dan jihad, berjihadlah pd jln Allah dgn Harta dan tgn kamu...apabila mati wasiatnya...Bila aku mati bawa jasad ka tanah musuh dan  tanam aku di sana menunjukkan Aku pergi berjihad  dan dia masuk kekawasan musuh...Yazid bin Muawiyah warning ....kata "jika kau korek kuburnya tidak akan ada satu Gereja pon tertinggal...Mereka tak korek dan kekalkan kubur Abu Ayyub Al Ansari di sana.
Mereka tidak lemah  dalam berjihad pada jalan Allah.  Agama bukanlah Zikir dan duduk di masjid sahaja  tanpa jihad..

Abu Ubaidah Aljarrah...ini matinya di Syam...Dia ke Syam, buka Syam , Palasteen , Syria dan seumpamanya...Dia kekal bersama tentera... Abu Ubaidah yg ada Jaminan Syurga...Inilah agama yg di fahami sahabah...Kita fahami Agama dlm jln yg lain...Tak membela agama, takut nak bela agama..takut di cerca kerana agama...maka agama santai, tak payah kacau orang , ada nyanyi2 sikit kenduri2 sikit...sebab itu berlaku jihad di Palestin...mereka bercadang menghapuskan perkataan jihad...Dayusnya... Syekh yg berceramah kata  Abu Ubaidah jangan dok perang gi berdakwah...orang lempar bom dia suruh berdakwah.......huduhnya ustaz tu dan artis tu..

Ini bukan Islan yang diajarkan Nabi... Di kalangan orang mukminin...


Kita sokong Abu Ubaidah Arrjarrah ...menunaikan tanggungjawab jihad ...Betapa lemahnya 2 billion lebih kita ni, tak berjihad.  Gaza tak sampai separuh daripada Perlis masih dapat bertempur dgn Israil yg menjadi Negara ke 6 lebih kuat dlm dunia ini...mana kita semua...Takut Amerika...Termasuklah kita..ni...Malaysia...(ni aku yg kata)

Setelah 2 bulan masih boleh mempertanhankan Negara mereka ...Hebat.. Dia menghormati Abu Ubaidah...Bodoh punya orang Islam  yg kata tak tahu nak sokong siapa .Palestin ke Israil ...geramnya bodoh sungguih

Contoh Peperangan Rom dan Parsi...berperang (satu sembah tuhan satu sembah api.) Sahabat gembira bila Rom Menang kerana Rom menyembah Tuhan dan Parsi menyembah api.)  mereka sokong lah yg menyembah tuhan...Sekarang ni ,ada yg takut nak sokong...Perhitungan kecik ni pon gagal...AZAM KALAU SATU HARI AGAMA DI CABAR KITA KENA PERANG,..YA NORAINI PON AKAN BANGKIT BERPERANG YA RABB.

KITA KENA BOIKOT...JGN BELI APA YANG MENYOKONG ISRAIL...KITA AKAN MENJAWAB DI HADAPAN ALLAH AZAWAJALLA.   INI BUKAN AGAMA YG MANDUL...
Continue Listen 2 the Video friend...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...