Sabtu, 14 Oktober 2023

Hidup ini ujian.

Assalamualaikum Sahabatku Semua.

Masa silam adalah kenangan sahabatku.  Ianya akan menjadi pahala jika kita bijak menanganinya.  Jika kita redho dgn apa yang berlaku ianya menjadi satu2 yang bermanafaat bagi kita.  Itu semua adalah ujian dari  Allah.  Bahagia , kecewa dan derita adalah makhlok dari Allah jua.  Ianya lumrah alam dalam hidup.

Banyaklah kita beristighfar demi meniti masa yang masih ada sedikit lagi ini.  Cinta adalah makhlok yang Allah cipta.  Ianya bukan sesuatu yang buruk tapi mengajar kita untuk akur kepada takdir Illahi.  Mengajar kita bersabar dan harungi hidup dgn penuh disiplin untuk mentaatiNya.  Daku redho jika ini takdir Allah padaku sebagai satu ujian dan begitulah daku harapkan bagimu.  

Ujian yang di timpakan oleh Allah kepada orang2 Palaestin di Ghaza amatlah menakutkan, menyakitkan dan memeritkan, tetapi mereka mengambilnya sebagai jihad kepada Allah. Ianya menjadikan mereka berani dan sabar malah redho dgn ketentuan ini... Kita letakkan ujian yg  Allah anugerahkan ini  sebagai jihat bagi kita melawannya. Kuat...kuat...kuat...Boleh...Boleh...Boleh...Alhamdulillah ala kullihal. Syukur kepada Allah  dalam segala hal.....Innalillahhiwainnailaihiraajiuun.  Allahhumma ajurni fi musibati wakhlifli khairan minha. Dari Allah kami datang dan kepada Allah kami kembali. Ya Allah bagilah musibah ini pahala dan gantilah yang lebih baik daripada ini. Kita adalah kawan baik dunia Akhirat, Aamiin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...