Selasa, 17 Oktober 2023

Malam yang Dingin, aku sendiri....

 3.36 am... Baru ku sedari sebenarnya, tidak sendiri.

Laaillahhaillahlahwahdahu laa sharikallah Lahulmul kul walhulhamdu yuhyi wayumittu wahuaalakullishaiingkhadir.  Subhanallah huwalhamdulillah Wala illahaillah,   WallahhuAlbar Walahaulawa khuw wataillabillahil aliyulazim...Rabbighfirli... 

Ya Allah Ya Tuhanku,

Aku bersyukur kepadaMu telah kau bangunkan aku pada waktu yang sama setiap masa, dengan bangunnya aku , daku mengharap mendapat RahmatMu dan RedhoMu dan Engkau  kekalkan aku untuk beribadat kepadaMu.  Ya Allah Kau ampunkanlah dosa2ku , dosa2 anakku, dosa2 suamiku  dan dosa2 kedua ibu bapaku dan dosa2 keluargaku semua,.  Kasihanilah kedua ibubapaku sebagaimana mereka mengasihaniku semasa daku kecil.  "Rabbigh firliwaaliwali daiya,,warhamhuma kama rabbayanisaghii raa".  Ya allah lapangkanlah kubur mereka, cerahkan lah kubur mereka dan Kau jadikanlah kubur mereka seperti Taman2 Syurga.  Ya Allah ampunkan dosa2 muslimin, mukminat, mukminin mukminat dan  yang hidup ataupon yang telahmati.  ampunkan dosa mereka yang daku sayang dan yang daku kenal dari kecil hingga setua ini Ya Rabb.  

Ya Allah Kau panjangkan lah umurku sedikit lagi bagiku berpeluang beribadatkepadaMu dan dapat Aku kau Bawa ke Negeri AkhiratMu dan Mati ditempat yang aku puja2.  Ya Allah Ya Rabb, masukkanlah aku kedalam syurgaMu tanpa Hisab, masukkanlah kedalam Syurga FirdausMu Ya Rabb, Ya Allah  dapatkan buku amalku di tangan kananku ini dan jangan di tangan kiriku ini,, Ya Allah dapatkanlah daku meniti titian Siratulmustaqim dengan cepat seperti kilat, dan dapat lah aku meminum air dari telaga Nabiku, NabiMuhammad SAW dan dapatkan lah daku mati dalam Husnulkhaatimah, " Allahhuumma ahyiinabil iman. wa amitna bil iman...,..sampai habis

Allahhummahaawwinalainafisaqaratilmaut " Ya Allah permudahkanlah daku menghadapi sakaratilmautku."  Ya Allah matikan lah kami  dengan mati yang baik, jauhkanlah kami dari mati terbakar,jauhkanlah kami dari mati berdarah,jauhkan lah kami dari mati terhempas, jauhkanlah kami dari mati lemas, jauhkanlah kami dari mati terkejut dan  jauhkanlah kami dari mati digigit binatang berbisa.  Ya Allah matikanlah kami sebagaimana, Doanya Rasullullah terhadap kematiannya.

Allahhumma daawini bi dawaaikka, washfini bishifaaika waagnini bifazlika ammansyiwaq."

Ya Allah Rawatlah hatiku dengan rawatanMu, Ya Allah sembuhkanlah hatiku dengan kesembuhanMu dan Kayakanlah aku dengan KelebihanMu.

Ya Allah ya Hannan, Ya Allah Ya Mannan, Ya Allah Ya  Fattah, Ya Allah Ya Razzaqi, Ya Allah Ya Ghani Ya Allah Ya Mughni Ya Allah Ya Aghnini. 

"Waufauwidhuamri illallah, Innallahhabasirumbilibad"  Ya Allah kuserahkan segala urusanku kepadaMu sesungguhnya Engkau yang mengetahui urusan hamba."

Ya haiyuyakhaiyum, birahmatika  astaghisu, asleghli syakni kulllahu wala takilni  illannafsan tarfataain"

Ya Allah Tuhan yang maha Hidup Maha Memerintah selama2nya, Dengan RahmatMu aku mohon pertolonganMu, Perelokkankanlah urusanku dan janganlah  Engkau biarkan nasibku ditentukan oleh diriku sendiri walaupon sekelip mata. 

Innalillahhiwainnailaihiraajiuun .  Allahhummaa ajjuri fimusibati waakh likhli khairan min ha"

DaripadaMu kami datang dan kepadsaMu kami kembali ,Ya Allah jadikanlah musibbahini pahala dan gantikanlah kepada yang lebihbaik daripada ini"  Aamiin Ya Rabbal a'lamin.

Ya Allah Makbulkan lah doaku ini...Aamiin! 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...