Ahad, 22 September 2024

Maafkan aku dgn nasihat yg agak "daring" oleh kerana kau tak paham,

 Maafkan aku atas teguran yg pedih... Tetapi itulah hakikat sebenar  tentang agama ini.  Kau perlu jaga kesayangan kau untuk ke syurga Allah nanti termasuk kau kena jaga nama baik mu sebagai seorang suami, Islam... Jika aku hanya seekor burung kecil terus kecewa dgn merak kayangan selama hari ini aku hormati dan ingati  kerana Allah... Terus jatuh kepercayaan sudut pandang ku terhadap kau sebagai suami...Ini untuk masa depan akhirat mu juga... Maafkan aku... Kau boleh baiki dgn memujuk cinta hatimu sebab kasih sayanglah yg menyebabkan manusia taat kpd suaminya... Aku tahu kasih sayang kau padu terhadap isterimu...sahabatku jadilah seperti sahabatmu yg lain menjaga kesayangan mereka... Jika kau sayang dia, kau  jaga dia baik2,  dan aku bukan pengganggumu dan dia, percayalah aku sahabatmu aku akan berbangga jika kau menjadi gentleman seperti suami2 lain itu... Percayalah... Pujuklah cinta hati mu... Besarnya kasih dia terhadapmu, nescaya menunaikan permintaan mu menjadi satu kebanggaan buat isteri tercinta untuk suaminya... Aamiin.  Moga engkau tahu niat sahabatmu yg masih ingat padamu mu kerana Allah.. Sekali lagi maafkan aku dgn nasihatku yg sangat2 daring buatmu sahabatku... Wassallam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan