Ahad, 5 Mei 2024

Adikku jemput makan bubur minta singgah juga... Hihi

Aku dan Anis pergi beli buah petang ni...Maznah minta singgah juga.



Maznah buat bubur kacang kurang manis serta campur pulut yang di masak lembek...
Wah sdap pulak.. Maznah ajak juga2 singgah.   


Kami tetap ambil gambar sebab Maznah suka jika orang datang ada kenangan.


Seronoknya jumpa adikku...Sembang ja kami..




Kami lagi...


Aku dah tua sekarang...hihi...Memang banyak berubah raut wajah .  Aku memang tak jaga sangat penampilan masa jadi petani kat kampong ..Tiba2 sampai sini kakakku kata "Hang nak jadi lebih tua pada aku ke?" Tanya kak hendon...  hihi dia bagi aku lotion malam pelembab dll...Mereka tak suka mukaku jagi hitam di makan cahaya.  Tapi aku tak kisah pon... Bila buat kerja kat kampong pukul 12.00 tengahari aku masih dalam panas ...aku jadi hitamwalaupon daku pakai baju tebal...Adikku Bah selalu panggil..."Kak Eni dah pukul 12.00 ni cukup...nanti demam.."  Baik sungguh adikku Bah ingatkanku  setiap kali aku buat kerja tghari...Aku suka sangat cakap pasal tanam menanam.  Aku macam mak suka bertani.Tapi makku pandai berkebun aku tak pandai sangat...ala kadar ja aku.  Pakku lagi hebat.  Semua dia buat menjadi.  Ingat Pak ngan Mak.


Aku dengan Maznah. Maznah sentiasa kurus.  Tak pernah Maznah gemok.




Kalau kami balik bercuti masa kat kampong mak mesti kata"  Sudah la tu...pergi tidur...?'   Padahal masing2 dah tua...Tapi kalau bersembang hingga pukul 4.00 pagi...



Dah beberapa bulan di sini muka ku agak fair sikit..hihi...Nasib baik...Anakku malam2 ja tanya, "mak dah pakai ke belum."..Haha ingatkan aku...lama kelamaan kulit mukaku makin elok sikit...kiki.

Bila kita dah tua...Kita senyumpon tak menjadi..hahaha




               



Semoga kami terus di beri Alllah kesihatan yang berganda...Kalau kita sihat ,mudahnya nak beribadat.          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...