Selasa, 1 Ogos 2023

4 amalan menagih kasih sayang Allah.

Ada harta sebab Allah masih bagi peluang,,,Jika Allah tak bagi peluang Allah akan tarik darinya kekayaan . Mengapa Allah bagi kita lagi...Guna apa Allah bagi kita supaya Allah bagi peluang kpd kitauntuk taat kepadaNya.    Kalau kita berusaha menjadi insan yang baik maka Allah akan sayang kita.

Untuk mendapat sayang Allah terletak dlm  4 perkara,

 4 perkara tersebut adalah:-

1) Lapar akan menjadi orang baik...Dengan ada lapar Allah beri keringanan beribadat, berpuasa.Jika kenyang kita akan malas..nak solat baqdiah dan  qhabliahpon kita malas...Punca segala kejahatan nabi kata perut,,(perut yg kenyang)

2)  Berjaga malam...kerana waktu malam itu lah termakbul doa , berdoa banyak2 , kerana mustajabnya doa waktu sahur...angkat tangan jangan sombong,,,Kita ni allul thoam...kita bangun nak makan... sebab itu org dulu buat makan bila ajak orang ramai dtg masjid...Di sunatkan waktu sahur kita jadi kuat.Solat sunat Tahajjud jangan tinggal.

3)  Diam...diam lebih baik dpd berbicara perkara tidak berfaidah...atau berkatalah perkataan yang baik...Zaman ini zaman fitnah yg besar...Nabi kata sesiapa yg boleh beramal dgn satu amalan yag baik bersamaan amalan 50 sahabah.

4) Berkhalwat, mendapat kasih sayang Allah ...Berkhalwat...menyendiri ...masa kita dgn Allah...Lupakan urusan dunia ingat aku dan Allah, Luahkan kerinduan kita  kepada Saidina Rasullullah...Kita gunakan masa untuk Allah dan Rasul...InsyaaAllah...


Pengalaman Ustaz Rizam berkhalwat,dalam khalwatnya satu hari dia boleh zikir puluhanribu...Hadith   "Baca Surah Ikhlas 200 kali Allah ampunkan dosa kita 50 tahun.

  Dosa kita bertimbun,,,Sehari kita umpat orang dosa orang itu akan dapat kepada kita so, kita kena cari jalan untuk memperbanyakkan pahala .  Mintak maaf kepada orang punya diri yang kita umpat.

Apa yang kita pelajaran hari ini kita amalkan.   Mari kita kumpulkan pahala ini dengan mengamalkan 4 perkara diatas ini.   Tuan2 tolong doakan saya dan maafkanlah saya jika saya bersalah kepada tuan2.

Kata Rasulullah:Nak masuk rumah baca Surah Al Ikhlas ...Orang yg baca surah Al Ikhlas nak masuk rumah...Allah angkat kefakiran ahli rumah dan tetangganya...

Antara pahala adalah bayar hutang,,,

Ya allah ya Rahman Ya Rahim...Angkatkanlah kefakiran dari rumahku dan tetangga2ku...Aamiin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...