Khamis, 15 Ogos 2024

(🔴LIVE) 14-08-2024 Dato' Hj Shamsuri Hj Ahmad: Perihal Harta Yang Haram ...


Muslimin dan muslimat...
Dpd Abu Dzar R.A sahabat Nabi wafat 32 Hijrah..

Aku nampak benda yang hampa tak nampak...
Waasmau maa laa ts maun...(Ku edit n check balik)tunggu...
Allah izin aku dengar benda yang kamu tak dengar..
Aku dengar langit bunyi merintih...macam bunyi suara unata...Memang langit berhak untuka berbunyi macam itu...Mengapa  tanya Nabi...Bahawa di langit itu tidak ada ruang kosong melainkan ruasetiap ruang itu dahi melaikat yang sujud.
Demi Allah jika hampa tahu apa yang aku tahu...Besar Allah itu besar...janji Allah itu benar...setiap apa yg allah ceritakan tentang syurga dan Neraka...dan jika hampa tahu janji2 allah itu bagaimana aku tahu...jika hampa tahu hakikat neraka itu bagaimana sebagaimana aku tahu...hampa akan gelak sedikit sahaj ...hampa akan menangis sahaja...Jika hampa paham..tidak ada antara hampa akan seronok dan lazat dengan isteri sebaliknya hampa akan minta ampun kepada Allah SNW...Apabila dengar Nabi cerita aku teringat dalam hati ku alangkan baiknya jika Allah jadikan aku bukan manusia dan jadikan aku pokok yang telah di potong.

Pengajaran Hadith itu

1) nabi sayang kita
2) Nabi nak kita sentiasa ada dlm hati tahut kepada Allah kena ada
3) Nabi nak ingatkan kita dunia ini "bahaya" sangat menarik tapi mampu menjahanamkan kita.

Sebuah Hadith Riwayat  Abdullah al Abbas...
Riwayat Hadith Soheh Al Bukhari.  Beralaku gerhana maka Nabi solat sunat gerhana...sahabat kata Ya Rasullullah ...kami nampak tuan macam tangan nak capai sesuatu...sat2 kami tnampak tuan macam nak hundur belakang... Nabi berkata'   Aku nampak syurga...allah angkat hijab...aku nak sambar ,,,aku nak ambik segugus setangkai buah anggur ...aku nak ambik buah anggur itu nak bagi pada ham,,,jika lah tadi aku dapay anggur itu maka selagi ada dunia seklagi itulah kamu boleh makan anggur itu...
Riwayat Abu Masood
Hadith soheh riwayat imam Muslim
akhirat nanti diheret Neraka jahannam di akhirat esok...Neraka ada 70 ribu tali nak heret...tial1 satu tali 70 ribu malaikat menariknya ...Hadith Soheh Riwayat Imam Muslim.
Iai menerangkan Negaaka Allah ini "HUGE" Allah tidak ada maasaalah jika penduduk dunia ini menderhakainya...
Surah Khaf ayat 30...Quran
Ingatlah pada hari kami berkata pada Neraka Jahannam...Tuhan kata ...Penuh kah atau belum?
Jawab Neraka...Ada lagi kah nak masuk?   Maksudnya Boleh lagi masuk... Tuan2 kita kena ingat satu...semua keluarga kita yang dah meninggal dunia yg duduk di Alam Barzah ..kalau boleh nak bag balik kedunia...nak balik khabarkan kepada orang di dinia bahawa yang allah kata itu betul...Semua nak balik nak bagi kita percaya dan fokus kepada ibadat kepada Allah ...dia rasa dia tak manfaat dengan baik...sia nak buat apa yg dia tak buat dulu...pedulikan hampa nak bergaduh ka...kita nak jawab depan Allah esok...kita sorang2 naka lepaskan diri kitra di akhirat esok..
sSaidina Abu Bakar yg nabi cukup sayang dia...kata nabi .siapa yang puasa hari ini...Abu Bakar kata saya puasa .....Sudahkah kamu mengiring jenazah...sudahkan kamu beri sesekah orang miskin makan...Abu bakar kata sya...sudah"  Hari ini siapa pergi ziarah orang sakit...Ana kata Abu Bakar...
Sesiapa yang membuat semua ini  Dia adalah ahli Syurga.   Muslimin dan muslimat
Riwayat lain Abu Hurairah...
Ya Rasulllah..SAW....Sabda Nabi
Siapa hari ini pernah sedekah 2 ekor kuda untuk tujuan orang pergi perang?  Apakah kita ada beri sedekah rayuan Palastine...Kata Nabi siapa buat itu Ya Hamba ASllagh ini kebaikan untuk kau ...Kata Syurga.   Kta Nabi Jika Dia Ahli Solat...Bangun malam 1Ahli solat tahajjud witir ,jika tak buat dia rasa bersalah...Salah satu pintu syorga panggil dia...Jika orang yangb  jihad ...macam tulah juga pintu sedekah panggi...untuk orang yang raji posa... Saidina Abu Bakar tanya Nabi...Ya Rasullullah ...Adakah orang yang pintu semua panggil dia?  Jawab Nabi ...Naam...dan Aku Harap Engkau salah sorang dpdnya....Mari kita tumpukan kepada membuat ibadat...Jangan  respond pada sosial Media...mari kita pakat2 buat perkara baik ,...yg tak perlu komen tak perlu kita komen...Muslimin...Iblis Syaitan alll Out mahu kita jadikan kita orang jahat...kalo otak boleh dia ajak kita rasa diri kita baik... Bahrul Mazi Jilid 21...Muka surat 163.

Tajuk...Mempunyai harta orang dengan sumpah bohong...Dua orang share partner buat 50/ 50 kita ambik turn tahun ni you buat lepas  tu you buat agreement setuju...ni ujung tahun dah ...aku pulak buat .MaasyaaAllash..dia buat don't know...Maasyaalah ...dia tipu hidup2  dalam dahsyat2 ..kena tipu jugak...tu semua habis...3k jadi 12k dlm masa 6 jam...akhirnya fulus...Kalau geng awal dan...tengok2 tak dapat balik...MaasyaaAllah...
Mempunyai harta orang dengan sumpah bohong...Allah bagi pon cukup dah...tapi oleh kerana tamak...mahu tambah...sampai tahap nak ambil harta orang...sanggup sumpah bohong...Astaghfirullah...Maka itu DOSA BESAR...MaasyaaAllah takutnya...Beraninya...Di sebut dlam Hadith Nabi kerana ada berlaku.  
Jangan dimakan harta kawan kamu dengan cara batil...kes di bawa depan hakim... Tujuan dia Kautim dgn Hakin...Dia Bohong hakim... TAKUTNYA...

Kata nabi dari umi salamah..
.TOLONG DENGAR...

HADITH SOHEH RIWAYAT BUKHARI.
NABI KATA ...NKU MANUSIA BERDASARKAN PANDAI CAKAP DAN MEYAKINKAN..MAKA NABI BUAT KEPUTUSAN...KALAULAH KEPUTUSAN AKU ITU KEHILANGAN HAK...MAKA YG DAPAT TADI BUKAN DAPAT HARTA TAPI DIA DAPAT SATU POTONG DPD API NERAKA.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...