Rabu, 21 Ogos 2024

Baby sihat tau







.Aku menangis lagi...Aku bercakap tentang baby... Baby .. Tunggu di muka pintu bilik aku.. Nampak tak sihat.  Aku kesian baby. Baby pengganti adik.. Cintaku yg hilang... Baby nampak macam tak sihat ja.  Kejap2 nak duduk dekat aku... Dia rindu aku sangat2.  Hari ni cakap pasal kematian baby... Anakku kata kita kena sedia dia pergi.. Dia terlalu tua dah sekarang.  Dia telah melebihi usia hidup adik dulu.  Betul kata anakku... Kita akan bersyukur jika baby pergi dulu sebelum kita... Baby kalau kita tiada... Siapa nak jaga dia... Jika kita tiada tentu baby tak ada org yg nak bela.  Orang akan lepaskan baby.. Tentu baby tak boleh survive... Baby tak pandai cari makan sendiri... Daku pulak tak boleh layan baby sangat.. Baby dulu tidur dgn atok dia.  Tapi adik sentiasa tidur di kakiku... Itu sbb adik sayang aku sangat... Baby pengganti adik... Baby tak boleh masuk bilikku.. Baby tak tahan kesejukan air cond... 

Masa mak ndak dtg tidur sini sbb rumah mak ndak tak ada air.. Mak ndak pasang air cond luar.  Seluruh rumah sejuk... Baby demam... Cian baby... Baby tak tahu cari tempat sembunyi... Kita org masa tu tak tahu baby tak tahan sejuk.  Rupa2nya Baby macam Anis anakku tak tahan langsung sejuk. Hari tu baby nampak tak sihat sbb makan durian.. Tak tahu ngapa... Masa kat kampong baby suka sgt makan durian... Tapi tak le jadi macam laa ni... Kalau daku beli durian belum berkopek baby dulu yg mengiau  pasal bau durian.  Dia tak sabar nak makan... Daku akan beri baby satu ulas... Baby akan jilat sampai habis... Kemudian baby akan lepak atas tiles sebab nak sejuk bdn dia panas... Tapi kalau air conditions baby boleh dmm pulak...

 Heran... Macam mana makanan baby boleh ada di atas. Karpet tgh rumah... Tentu baby tak gigit hancur makanan bawa depan... Tapi... Aku tak boleh pk cam mana baby jadi mcm tu... Kalo dia muntah.. Mestiya banyak se kelompok... Tapi tak... 
 Ianya sebiji sebiji... Baby.  Nenek tak pernah bawak baby kat vet sini lagi.. Klo di sana mudah.. Nenek bawak kat vet Lenggong atau KK.....Baby jgn sakit.. Nenek mati akal... Nenek tak boleh makan durian kat rumah dah takut baby terliur... tak pa.. Nenek boleh berkorban... Untuk itu. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...