Sabtu, 24 Ogos 2024

Puding Telur Gula Hangus


Assalamualaikum....
Kau tahu ...daku rindu buat youtube macam ni...Daku terberhenti buat you tube...Bila daku dlm "Terkejut Besar " Beberapa  tahun dulu.  Masa daku terdengar khabar Masa lampauku tiba2 timbul kembali.  MaasyaaAllah..'Perkataan ku "Dia?"   Masih ada di bumi ini...Dia yang lama aku lupa...Lupaku Lupa Mati Dulu,  Terkejutku bukan main2.  Terkejut besar.  dalam keadaan sedih yg teramat sangat...Berakhir dengan  video you tubeku pada tahun 2022..."Tulisan Belakang Lori ini buat Noraini Seluruh Malaysia Terhibur"
Pada masa tu daku terdengar masa silam ku masih ada dibumi Allah ini...Terus terberhenti You tube aku...MaasyaaAllah...Parahnya cerita masa lalu membuat kita tergamam,terkejut berok ,orang kampong ku sebut.....dan aku terberhenti buat you tube...Ntah kenapa hari ini ...daku terlihat Puding gula hagus dengan 2 biji Telor...Mungkin bila daku kembali release segala bebanan dan ingatan masa lalu secara sedikit demi sedikit terasa ringan beban di atas bahuku ini., aku  hanya mampu  upload "cookingku"...sini.  Buat belum tentu. Sedih bertahun  tak boleh di padam  dengan pemadam yg ada padaku.  Ianya memakan masa.  Tetapi ku curah sedikit demi sedikit..(ku keluarkan) agar semua keluar...macam , keluarnya air dari dalam botol...hingga tak tinggal setitik pon lagi.  Aku perlu tuangkan lagi...mungkin botol tu perlu ku perah, baru habis agaknya.  Rasa sendu ,sedih sebak yg ada padaku masih belum sembuh lagi...ianya datang tak kira masa dlm keadaan daku tak ingat peristiwa apapon...berlaku. Sedu itu datang macam aku baru lepas menangis. Dua kali  perpisahanku tak sesedih itu aku rasa.  Ya Rabb..."Jangan kau timpakan kepada keluarga ku semua masaalah yg aku hadapi ini...cukuplah aku seorang sahaja yg alami...Masih belum kering airmataku ini...  Bagaimana nak ku hapuskan nya... Apapon jauhilah daripada musibah ini menimpa keluargaku   Parutnya masih ada...Memang daku tak sangka..Parut yg telah lama hilang / tiada  tibaa2  ada kembali macam baru..?  Rabbku...Ampunkan lah aku...Aku sedar aku perlu banyak  istighfar padamu...Noraini, ini ingin kembali happy macam dulu...InsyaaAllah Rabbku.  Eni yg mindanya kosong sahaja malah happy...Kosong...tak ingat apa2...happy macam melihat pokok durianku membesar...hanya suka sahaja...InsyaaAllah...Teruskan Eni...Aku sekarang hanya mampu letak menu2 kenangan sahaja...Ya Rabb...Kau berjayakanlah aku meletakkan masa laluku ke bawah . Tak sanggup aku memikulnya lagi...Makbolkan doaku Rabbku... Hampir semua dah kucurahkan ke Diary onlineku ini...Tapi masih ada yang terbuku...Itulah daku kena tuliskan terus. curahkan terus hingga habis.  Telah kucurahkan kesini , kesedihan demi kesedihan .terlalu banyak ...Jika ku kutip2 kembali  maka boleh ku kumpulkan  untuk menjadi satu Novel "Nostalgia Seorang Aku"
Akhir Kalam...Habiskan jugak kerjaku  pagini.  .Jangan terus lalai Eni... ....Wassallam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...