Selasa, 5 September 2023

4 perkara untuk mendapat kasih sayang Allah

 Untuk mendapat sayang Allah terletak dlm  4 perkara,

 4 perkara tersebut adalah:-

1) Lapar akan menjadi orang baik...Dengan ada lapar Allah beri keringanan beribadat, berpuasa.Jika kenyang kita akan malas..nak solat baqdiah dan  qhabliahpon kita malas...Punca segala kejahatan nabi kata perut,,(perut yg kenyang)

2)  Berjaga malam...kerana waktu malam itu lah termakbul doa , berdoa banyak2 , kerana mustajabnya doa waktu sahur...angkat tangan jangan sombong,,,Kita ni allul thoam...kita bangun nak makan... sebab itu org dulu buat makan bila ajak orang ramai dtg masjid...Di sunatkan waktu sahur kita jadi kuat.Solat sunat Tahajjud jangan tinggal.

3)  Diam...diam lebih baik dpd berbicara perkara tidak berfaidah...atau berkatalah perkataan yang baik...Zaman ini zaman fitnah yg besar...Nabi kata sesiapa yg boleh beramal dgn satu amalan yag baik bersamaan amalan 50 sahabah.

4) Berkhalwat, mendapat kasih sayang Allah ...Berkhalwat...menyendiri ...masa kita dgn Allah...Lupakan urusan dunia ingat aku dan Allah, Luahkan kerinduan kita  kepada Saidina Rasullullah...Kita gunakan masa untuk Allah dan Rasul...InsyaaAllah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...