Selasa, 19 September 2023

Doa Pagi dan Petang Yang di ajarkan Nabi SAW kepada Abu Bakar al- Siddiq

Abu Bakar  al-Siddiq  R.A. berkata kepada Rasullullah S.A.W, Wahai Rasullullah ajarlah saya beberapa perkataan untuk saya mengamalkan nya pada waktu pagi dan petang,dan ketika hendak tidur. Rasullullah SAW mengajarkan doa ini supaya di amalkan ketika waktu pagi, petang dan ketika hendak tidur.  Hadith riwayat al- Tamizi(3392)Abu daud(5067). "Sahih"


Ya Allah , Tuhan pencipta Langit dan bumi, yang mengetahui perkara yang ghaib dan nyata, Tuhan setiap sesuatu dan pemiliknya, aku mengaku bahawa tiada Tuhan yang berhak di sembah melainkan Engkau, aku berlindung dengan-Mu daripada kejahatan diriku dan kejahatan syaitan  dan gangguannya(kesyirikan), dan aku berlindung daripada terbabit melakukan kejahatan terhadap diriku atau aku mendorong  orang Islam melakukannya.  Aamiin...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...