Khamis, 12 September 2024

Hidup sederhana berbasikal tua,

 Aku Noraini yang hidup sederhana berbasikal tua.  

Aku Noraini yang tidak diselimuti dengan selendang sutera,
Aku Noraini yang tidak dihiasi emas permata,
Aku Noraini yang tidak dinaungi oleh rumah agam bertiang seribu,
Aku Noraini yang tidak pernah makan berpinggan emas bertatahkan permata,
Aku Noraini yang tidak pernah menyentuh makanan istana,
Aku Noraini yang tidak pernah mengenakan songket beranyaman emas,
Aku Noraini yang tak pernah mengenakan kasut persis  kasutnya Sinderlela,
Aku Noraini yang tak pernah bermimpi melorek gambar di kayangan,
Aku Noraini yang  akan ke sana penuh ketenangan yg ku idam idamkan... ITULAH AKU. 














A

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...