Jumaat, 26 Julai 2024

DS Sanusi Hampir Menitis Air Mata Cerita Jam Dan Telefon


No Telepon kali pertama...Cerdik tapi tak boleh ambik result maka Telepon...
Pi dgn pelajar cemerlang ...Umur dia tak panjang...Tapi tak boleh ambil sebab tak bayar Yuran...Tak ambik lah Slip...
Kena suruh ayah mai...bayar Yuran 421.20 No telepon 4217295... sekolah saya...
Luar pagar ada publik phone...Macam mana nak tekan nombor...Encik macam mana nak tekan.?..Dapat kat kerani...Nama saya Mohd Sanusi Bin Mohd Noor ..Haa boleh adik.... dapat 8 Agreegate...boleh masuk,....naik bas balik  ...Mak RM 421.20 bayar ,boleh masuk balik.... 2 hari nak masuk Pak saya pergi...pergi jumpa guru besaq ...Di panggil Guru Besar  Ishak Khamis...Pak saya kata suruh kementerian bayar   ....Haa kalo gitu masuk la...Bila Guru2 mengungkit...hang masuk sini pon tak bayar...saya mengamok...emosi gaya sentiasa ..pembaris 30 cm saya pepak dan telan...pembaris plastik...ada dlm perut saya...
Tu la mula saya mula berontak di sekolah...Saya balik...Tu lah Proses yg membentuk diri kita...Serorang Guru juga...MB guru macam MB Perak ,Cikgu Shaarani juga.  Daku respect dua orang MB  Guru ini... ( Cikgu DS Sanusi dan Cikgu DS Shaarani...)   Tabik buat dua orang guru ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...