Rabu, 12 Jun 2024

SS Dato Dr Asri-3 Golongan Yg Rasa Baik


Hadith dpd Abu Hurairah...yg menyebabkan dia hampir pensan pd setiap kali dia baca.

YG PERTAMA...
Sesungguh orang yg pertama kan di hukum di akhirat org yg mati syahid...Tuhan tanyai  apa yg kau buat dia atas muka bumi ..."aku berperang  atas jlnMu hingga aku shahid"  Allah kata kau bohong, malaikat turut berkata kau bohong tapi kau berperang supaya org kata kau berani...di SENTAP WAJAHNYA DAN DI LEMPARKAN KE NERAKA.

YG KEDUA...
Satu lelaki yg dibawa. di hadapan Allah..Dia yg mempelajari ilmu... dan dia mengajar ilmu... dia membaca Al Quran...hingga Allah kata..Tidakkah aku telah ajar padamu bila aku ajarkan Rasulku...Kurniaan ku beri apa yg kau buat dgnnya.  Aku belajar ilmu dan aku mengajarnya ...Allah kata bohong.. Engkau belajar ilmu supaya kau alim kau baca Quran supaya org panggil kau Qari dan Alim...Allah perintahkan disentap wajahnya dan di lemprkan ke Neraka...

YG KETIGA:
Kemudian Allah beri satu lelaki yg di luaskan padanya harta ,,kaya ,duit bnyak rumah banyak,kereta banyak... Ya Rabb engkau telah beri... Kau buat apa dgn hartaku beri...dia kata...aku tak tinggalkan satu jln supaya kau suka ,aku belanjakan padanya...Allah kata Bohong...tapi kau buat benda ni supaya orang kata Engkau pemurah...Allah kata kau bohong...Allah memerintahkan agar dia di sentapkan wajahnya dan di balingkan ke Neraka...MasyaaAllah.menyebab Abu Hurairah susah hati...dan tiga kali pitam...tak mustahil kita...berjuang tanpa keikhlasan...
Kita kata "Lillahitaala"...adakah benar kita ikhlas ...Ampunkan aku Ya Rabb...Takutnya aku Ya Rabb.  Adakah Lilla hitaala itu sepenuhnya perjuangan kita?...MaasyaAllah takutnya...


Hadith ni di Baca di depan Muawiywh...pitam Muawiyah...
Ya Allah...Takutnya ya Rabb......

Muawiyah  baca hadith..
Sesiapa yg inginkan kehidupan dunia dan perhiasannya, amalannya..maka Allah akan bagi apa yg di mahukannya...mereka itulah di akhirat tidak dapat apa2 melainkan Neraka.   Maka sia2 apa yg telah mereka lakukan.

Dahsyatnya ikhlas...Bukan semua orang boleh ikhlas meskipon kita bercakap tentang ikhlas.

Semua perkara .yg pertama
1) niat... 
Amalan yg sedikit yg ikhlas lebih baik dpd amalan yg banyak tapi tak ikhlas...kita serabut...
Kalau kita buat jasa untuk di kenang ...kita akan kecewa...

Dunia akan berakhir...Allah itu Karim= Pemurah
 Dunia ini tidak bernilai walau sehelai sayap nyamuk pon...
Di dunia orang puji...akhirnya kita lihat kita  pon dah tua...akan pergi dengan wajah tua kita.....

Syurga itu ...mata tak pernah melihat..telinga tak pernah mendengar...pemikiran tak pernah terbayang...

Pemurahnya Allah walau kita buat bukan kerana Allah pon Allah beri...MaasyaaAllah...Perkara paling susah kerana kita bertarung dgn ketidakikhlasan itu....Mudah2an Allah berikan perkara yg besar kepada kita.   Perkara yg paling besar bertarung untuk memiliki keikhlasan  dalam diri kita akan  bahagia.  Agama dpd awal mendidik kita supaya IKHLAS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...