Sabtu, 1 Jun 2024

12-10-2019 SS. DATO' DR. MAZA: Jangan Berburuk Sangka Terhadap Tuhan


Sesungguhnya bagi kamu diri Rasulullah itu...
Untuk menjadi pemimpin yang besar perlu nafas yang panjang punyai  hati yang besar...
Cabaran tu tak apa...Tapi sakit hati itu..
Kita perlukan Tahajjud...Ubatnya Rokok dan sujud,...
MaasyaaAllah...
"aku dah sakitkan hati org yang aku kesian pdnya.  Ya Rabb maafkan aku..."
Masaalah hidup sama sahaja...
Kaya dan miskin sama sahaja masaalah...kembalilah kepada Allah.
Allah sampaikan salam kepada nabinya...Jibril datang beritahu...
Bukalah untuk mereka Taubat dan Rahmat...
Mukjizat Nabi Muhammad Terbesar ialah...Quran...berlaku hingga sekarang...
Ketika Qurish meletakkan batu besar kepada Bilal...Nabi suruh Bilal sbar,..,
Tak ada miracle dlm hidup...semua ini tak berlaku...beriman dgn penuh kesedaran....
Tidak kah kamu Berfikir?
Tidakkah kamu berakal?
Tidakkah kamu melihat.?.
Allah telah memanjangkan umur saya.
Rasullul 63 wafat
Imam Shafie   54 wafat
Imam Nawawi 40 tahun wafat..
Nabi pon sakit..
Ada hadith Nabi berbekam kerana sakit.
Mengingatkan Umat yg memaham.
Pendengaran, pernglihatan akan di dakwa oleh Allah.
Arab watak nya Juhar...Bodoh2 Cerdik...
Kau umur berapa 45..
Kau umur berapa?
dulu dah aku beritahu...45 maka 45. " Orang benar tak ubah cakapnya"  Juhar dakwa dia wali...
Kena buat benda pelik.. Di kata wali2 Tawaddhuq jika kita panggil tak dtg dia akan pergi menemuinya.
Mimpi bukan hujjah dlm agama...
Mudah2an Allah satu kan kita di era ini...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...