Khamis, 25 April 2024

Masak apa hari ni...












Hari ini  nak masak nasi lemak.  Anis request nak makan nasi lemak kuah sambal sotong.  Anis nak ayam goreng.  Daku suka telur rebus.  Pagi tadi daku dah siapkan salad untuk makan roti.  Tomato dah potong ,timun dah potongn bawang dah potong dan sayur salad pon dah di potong halus.  Dah ambil mayonis dan cili source.  Tiba2 anis dapat call dari En. Azid rakan sekerjanya.  En Azid dah  gantungkan lontong di grill rumah. En Azid nak bersedekah breakfast pagi ini.  MaasyaaAllah kami terus simpan kembali salad dan segala hirisan buah kerana kami nak makan lontong.  Terima kasih En. Azid saya doakan En. Azid agar dimurahkan rezeki melimpah ruah.  Syukur Ya Rabb.  



Daku masak sambal sotong,  Sambal sotong yang di masukkan petai.  Daku masukkan bawang yang telah daku potong untuk makan pagi.


Nasi lemak untuk kami berdua.  1 cawan beras.



Pembasuh mulut mempelam mengkar tetapi amatlah manis sangat.


Ayam goreng daku suka keklar agar masak hingga kedalam.  Sepatutnya tak payah kelar sebab daku masukkan kedalam Microwave Oven.


Tomato dan timun bolehlah dibuat makan dengan Nasi Lemah.


Daun salad dipotong halus intuk makan roti pagi tadi.


Telor nak makan dengan roti pagi tadi ,di makan dengan nasi lemak.


Sambal yang dibeli En. Azid untuk makan Lontong pagi tadi..  Syukur Ya Rabb...Moga kami bersyukur dengan rezeki pemberianMu Ya Rabb.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...