Isnin, 22 April 2024

Lama aku tak tulis...bukan penting sangat pon saja2 ja.

Aku taip ja....hihih.....

Dhuha ...Paling baik/ paling afdhal adalah  semasa anak unta menggeliat kepanasan matahari pagi.Tunggu sekejap.  Dengar dulu ceramah ustaz.  Lama aku tak menulis santai2 ni...Banyak yang aku fikir hihi.  Pada 2 hb Mei 2024 , Anis , Kakak Aini Rohaya dan anak, Aini Alya, dan  anak2 akan ke Perlis pergi ke Perkampungan Sunnah . Mereka telah booking tempat penginapan.   Aku pada hari itu ada appointment dengan Klinik Kesihatan BB Bangi.  Maka aku kena pergi samaada dgn Qurrata Aini Ke KK BB Bangi.  InsyaaAllah.   Aku kata aku tak takut tinggal sorang2.  Anakku cadangkan agar aku tidur di rumah Mak Ndaknya ..InsyaaAllah  daku buat keputusan nanti. Tak takut lah cuma kalau nak happy2 boleh lah daku saja pergi tidur sana.  InsyaaAllah.  Mereka akan ke Perlis selama 3 hari.

Aku kena Istiqarah untuk terus tinggal disini atau balik.tahun depan...Kadang2 daku rasa betul jugak, dalam menghadapi usia tua ini kita lupakan saja pokok2,aktiviti siram2 pokok, potong rumput dll hobiku itu dalam memenuhi pencarian akhiratku.   Bukanlah buang dunia tetapi takut ianya melalaikan aku.    Aku terfikir  Ustaz Moin kata itu betul juga.  Kalau aku tinggal di sini aku akan dapat ibadat dan jaga kesihatanku ja. Kalo rindu kampong...balik... ke kampong dalam masa seminggu, dua minggu ke...betul. jugak.  Daku boleh ajak Kak Hindon temanku untuk balik kekampong...rehat2...Kadang2 aku fikir betul..Moga Allah beri lagi petunjuk. Ntah apa aku tulis sambil mataku terlena terlelap hihi...

ha ha ha   sambung balik...

Eni...JUST GO WITH THE FLOW LA...Betul jugak ya...Mana2pon boleh ibadat...Kampong boleh sini boleh..sama ja..dulu sebelum kerja make sure habiskan baca Quran...sini pon macam tu jugak ...tapi...kalo kerja  kebun bahaya ada...kalo jatuh dlm kebun daku takut tu ja...dulu daku pernah jatuh 30 minit pon daku tak boleh bangun lagi...hah...??? Cam mana...Eni kau dah tua....! Muhasabbah diri....

Haa...dah 10.30am...paling baik untuk tunaikan Dhuha...Masa ni anak untu bangun...



 



Peningkan diri kita dengan amal...

Kamu lebih kenal rumah kamu di Syurga daripada rumah kamu di dunia.  Jangan 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...