Khamis, 4 Januari 2024

Air mineral bersilika dan manfaatnya

 


Air Mineral Je Pun, Boleh Cantikkan Kulit? Itulah Powernya Silika! Ini Patut Korang Tahu!

Sejak pandemik melanda, kita semakin prihatin dengan penjagaan kesihatan diri. Semua orang lebih lebih teliti dari segi pilihan makanan serta gaya hidup, yalah,masa sihat ni kenalah jaga betul-betul. Dah sakit nanti apa pun tak berguna lagi.

Sekarang ni, rakyat Malaysia dah mula membaca label nutrisi pada pek makanan. Kepentingan zat-zat seperti karbohidrat, serat, kalsium, protein, Omega-3, lemak dan sebagainya semakin difahami.

Untuk air yang diminum 8 gelas sehari bagi kekal terhidrasi, ramai yang sangka, air hanya sekadar air semata. Pernah tak korang dengar zat silika dalam air minuman yang mempunyai banyak kebaikan untuk badan?

Apa itu silika?

Silika secara semulajadinya ditemui dalam bentuk kristal boleh didapati dalam makanan dan air yang boleh diserap oleh badan. Salah satunya adalah air mineral semulajadi selain sayuran, buah dan banyak lagi.

Silika bantu badan lebih sihat

Silika ini adalah bahan penting untuk pembentukan kolagen. Pengambilan silika yang cukup boleh membuatkan rambut bersinar, kulit lebih anjal dan kuku yang kuat. Badan yang mendapat silika yang cukup akan memastikan kolagen juga tidak bermasalah dihasilkan. Hasilnya tulang, sendi, ligamen dan tendon berfungsi dengan optimum. Kuranglah kemungkinan sakit sendi bila menginjak usia nanti.😅

Kebaikan untuk sistem dalaman badan

 Memang tak dinafikan minum air yang cukup mampu menjadikan kulit kekal sihat dan lembap.

Tapi tahu tak ada satu kandungan mineral semula jadi yang sangat penting buatkan kulit korang lebih sihat dan anjal? Haa mineral ni digelar sebagai silika!

Kalau korang nak tahu Spritzer adalah air mineral yang tinggi dan kaya dengan silika tau!

Bayangkan satu liter Spritzer ada 60mg mineral silika! Tinggi kan? Bertuah orang Malaysia dapat minum air tinggi silika, ni tak perlu cari mahal-mahal!

#1 Sangat Bagus Untuk Keanjalan Kulit, Rambut Lebat & Kuku Yang Sihat! 

Seperti yang korang tahu, kolagen sangat penting untuk menjadikan kulit, rambut dan kuku kita sihat. Jadi dengan silika ni, ia akan membantu proses membina kolagen dalam badan secara semula jadi.

Apabila silika mengawal elastin bersama-sama dengan kolagen, keanjalan kulit akan bertambah baik dan sihat, sekali gus menjadikan kulit lebih lembut dan berseri. Bagus kan?

Selain itu, silika juga berupaya mempercepatkan pertumbuhan rambut yang lebih lebat, berkilat dan sihat.

Bukan itu saja, silika turut memudahkan nutrien diserap ke dasar kuku, sekali gus menguatkan dan juga mempercepatkan pertumbuhan kuku.

#2 Bagus Untuk Kesihatan Tubuh & Mengurangkan Risiko …. 

Kita tahu silika ni menggalakkan pengeluaran kolagen. Tapi tahu tak kolagen juga adalah nutrien penting untuk tulang, sendi, ligamen, tendon dan rawan?

Jadi dengan jumlah pengambilan silika dan kalsium yang betul, korang akan merasai manfaat tulang yang lebih sihat dan kuat!

Selain itu, apa yang bagusnya tentang silika, jika diambil secara konsisten ia mampu mengurangkan aluminium yang berlebihan yang menjadi punca Alzheimer. 😱

#3 Usus Lebih Sihat, Imun Pun Kuat 💪

Satu perkara yang mungkin korang tak tahu, silika ni juga membina dan mengekalkan saluran penghadaman supaya usus mendapat nutrien yang diperlukan untuk menyuburkan sel-sel imun kita. Kesannya, sistem penghadaman dapat dipertingkatkan secara menyeluruh.

Selain itu, silika sangat penting untuk mempertahankan sistem kardiovaskular kita tau!

Spritzer Kaya Dengan Silika! Jadi Pilihan Utama

Minum air yang mencukupi memang dah menjadi rutin harian kita. Namun, untuk air yang lebih berkualiti pilih lah air yang kaya dengan mineral silika.

Tak semua air kaya dengan silika tau. Ini Sebab kenapa Spritzer pilihan terbaik 👇

✅Salah satu jenama air mineral di dunia dengan kandungan mineral silika yang tinggi

✅Tulen dan bersih, sumber air terus dari alam semula jadi ke setiap botol

✅Pengiktirafan International Superior Taste Award

Silica, also known as silicon dioxide, is a natural occurring
mineral that has many health benefits.

Hanya terdapat dari air miniral Spritzer keluaran  Taiping





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...