Isnin, 1 Januari 2024

LIVE-080323 : Bahrul Mazi Jilid 21 (Siri 58) - Ustaz Shamsuri Haji Ahmad


Ustaz Shamsuri.

Moga kita sama2 muhasabbah diri.   Kita jaga diri kita ,dari terlibat daripada benda2 khilaf..Moga segala harta yang kita cari BERSIH.   InsyaaAllah...Mari kita sama2 jaga.  Tanggunggungjawab kita untuk diri ,keluarga dan masyarakat. 

Kiamat sangat menakutkan,mahsyar sangat menakutkan.  Siapa nak tolong kita...
9) Hisab amalan.
10) serah buku amalan, terima buku amalan kanan atau kira.
11) mizan...
12 Telaga nabi( Al Haul)  Haditah Asmaq binti Abu Bakar.
Nabi berkata aku org pertama sampai di Haulku...ali lihat umat2 dtag ke telagaku...tiba2 aku lihat malaikat tahan dpd hampir ke telagaku...bila aku lihat tu maka aku kata Tuhan ..Ya Rabbbi ...itu Umat aku, Tuhan kata kepada na .."Muhammad adakah Engkau tahu selepas peninggalan Engkau dia buat."   Allah berfirman drengan nama ku sepeninggalan ENGKAU dia MURTAD.   Maasyaallallah...
Astaghfirullah...MasyaaAllah..(.'Allah humma a'u zubbiq.................)
Ya Allah ya Tuhan  aku berlindung dari terjadi begitu kepada anak2 keluargaku...Jauhkanlah ya Allah.
13) SIRAT ...Titi...merentang Neraka dan Syurga...Titi yang mengelincirkan...ada yang sepantas kilat...ada yg sepantas kuda yg di pilih...ada yg berjaya sampai dgn mengesot, ada yag sampai tapi koyak tubuh badannya...INI SUMBER DPD QURAN DAN HADITH..."ada yg kata ini cerita dongeng dahulukala..."..Apabilabila 
14) manusia membiarkan dirinya di selaputi ...Titik2 hitam...

Tangguh ...3.44am...Tahun baru...

Continue:   Ya Allah, Kau selamatkanlah orang2 yang aku cintai daripada terlibat dengan penglibatan harta2 haram walau sebesar zarrah sekalipon.
Aku bersyukur sbb aku  dapat mengelakkan anakku dari terlibatnya dengan pekerjaan di Bank yang sure ada terlibat dengan RIBA..Aku tak kecewa meskipon dia pernah mendapat anugerah dalam kerjayanya di Bank bersama dengan sahabatnya yang sekarang berjawatan besar berkereta besar mewah...Aku syukur kerana anakku keluar dari situ dlm keadaan redho...Dia menerima nasihatku...Aku pernah mendengar pesanan dari bapaku dulu...Jangan libatkan diri dengan kerja di Bank. Anakku terima Syukur...
Sambung....  




Takutlah wahai kita semua dengan himpitan kubur...tulang rusuk akan berselisih...SAKIT NYA YA RABB'...Sekali sahaja Saad Bin Muaz di himpit tapi menyakitkan.   "Masa meletakkan Saad di dlm liang...  "La ha zaa Abdulsolleh...Kematiannya mengegarkan arash...mendapat himpitan sekali sahaja semasa dia di kebumikan...Saad org Madinah dpd suku Aus...Bani Al Ashaad..."

Semak balik tentang Musadd bin Ummai....Ibunya org kaya Mekah 1/3 kekayaan di Mekah./..Dia tinggalkan harta untuk mengikut Rasullullah...Nabi hantar ke Yathrib(Madinah)...Saad ketika itu Ketua Bani ..........)  hantar org kanan berjumpa Saad Bin Muaz.   Sepupunya kepada Musad bin Umair...(Asa'd bin Urarah.)...REVIEW CERAMAH LAMA)
Musaad bin Umai nampak kejujuran dari celah giginya yang jarang2...Hebat...Terus orang yg di hantar nak masuk Islam...Mandi pakai pakaian bersih ambik syahadah..Mudahnya 

Nabi pernah sebut...cantik Jubah Sutera...'Nabi sebut Jubah ini cantik...Tapi lebih cantik sapu tangan Saad bin Muaz di syurga"

"Bilik see through"
Bilik2 di Syurga...
Siapa dapat Bilik see through?
1)Orang yg masa hidup atas dunia cakap baik....
2)Orang yang memberi  orang makan
3)Posa jaga sepanjang masa
4)Mlm dia solat org tidoq.

Masaalah membuat BELOT itu dihalalkan...(KIANAT)...Suka ambik hak orang Ghulut...Kaki sakau...Takutnya...Ambik harta rampasan yg belum di bahagikan...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...