Rabu, 28 Ogos 2024

Salam...

Sahabatku...Aku tahu  kau sakit.

Kau stress tak karuan. 

Kau kena jumpa pakar..

Mungkin kau ada anxiety...

Mungkin aku pon ada.

Jumpa doktor...

Cakap perihal diri...

InsyaaAllah Akan tenang...

dan Pulih macam biasa

Kau tahu...

Aku kan cerita pada doktor yang aku  jadi sebak macam baru lepas memangis.

Apa doktor kata...Mak Cik jumpa Doktor cerita apa pengalaman Mak Cik selama ini.

Aku tak mahu...Aku fikir InsyaaAllah aku akan pulih.  Terus terang aku tak boleh lupakan masa silam.

Maaflah AKU..  Aku sedang cuba bersungguh2.  Itu sebab aku curahkan pada page ini hari demi hari..

Ianya berkurang.   Aku cuba letakkan di bawah  masa silam yg aku tanggung

Aku kena lupakan agar aku tak sedeh macam ini.

Kau pon aku rasa sama.  

Kau kena jumpa pakar.  Cerita massaalah kau. Doktor akan bantu.

Daku nampak kau dlm stress sangat.  Selain Astaghfar dan solat malam .Kau kena curahkan kepada pakar agar release segala tension yg kau pikul...

Kau ingat...Aku jenis yang tak mahu orang /doktor  tahu...Aku hanya cerita pada Allah sahaja..

Sebab aku nak Allah tolong aku  sahaja..

Mengapa aku kata kau sombong...Ia nya satu...Bila kau kata orang lain bersalah padamu...kau sangat mendendami dia.  Sebenarnya kau perlu tegur ...Beri salam dan ambil cerita dari dia mengapa di sekejam itu melakukan padamu apa yg kau pikirkan itu.

Mana boleh tahan jika seorang perempuan dikatakan jual mahal pon dah aku rasa tersiksa sangat...Tayang diri lagi aku tak suka ...begitu juga Bila aku rasa kau kata kau dah bertunang lagi AKU MALU DI PERMAINKAN MACAM TU...SEPATAH PON KAU TAK BAGI SALAM SEDANGKLAN AKU TAHU KAU IKUT AKU DAH BERTAHUN.  MAAFKAN AKU...KADANG2 AKU JEMU MENCURAH APA YG AKU RASA DI SINI .AKU DIAM..

KAU INGAt LAGI INI...INI APA YG DAKU DENGAR PESAN USTAZAH....DAKU BUAT HANTARAN TU DULU...KAUPON KENA BUAT MACAMKU INI ...SOMBONGNYA ENGKAU PADA AKU,KAU TUDUH AKU YG BUKAN2.  TERIMA KASIH LAH ATAS TUDUHANMU ITU. AKU DOAKAN KAU TERUS BAHAGIA,

AKU NAK CEPAT...TAK KU SUSUN PON KATA2KU  HARAP KAU PAHAM.




Tolong lepaskan masa lalu ,  Lepaskan masa lalu.

Lepaskan masa lalu.  Jika kamu tidak lepaskan masa lalu , ibarat kamu membawa beban ini atas bahu kamu. Kamu bawa kemana-mana.  

Kamu baru nak bahagia masa lalu tarik kamu supaya kamu menderita, Kamu baru nak berubah masa lalu tarik balik supaya kamu jadi  seperti diri kamu...

Kamu letakkan masa lalu yang  sangat membebankan dan sangat gelap itu. Lepaskan dia.  Kamu letakkan masa lalu itu  dan serahkan pada Allah.  Kamu akan damai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TADABBUR AL-QURAN 🚨🔊‼️. - "PENGAJARAN DARI SURAH AL-INSAN" ~ SIRI 4

Semua kita Cinta pada Allah...adakah reality nya tak?...Berdosa...Aku memang cinta Allah...kerna Allah yang penciptaku  dengan keyakinan ..A...